https://www.facebook.com/aztmondodhogy

Aztmondodhogy

Aztmondodhogy

Azt mondod, hogy hol voltak a szülők...

2021. szeptember 04. - Aztmondodhogy

 

Illetve kérdezed. Választ nem vársz. Te ezzel  az egy kérdéssel kifejezted, hogy kit tartasz bűnösnek, sokszor magát a cikket el sem olvasod. Mit számít, hogy a cikk szerint a gyerek nyári táborban volt épp, a nagymama vigyázott rá, vagy nincs pontos információ arról, hogy mi történt. A kérdéseddel kifejezed azt is, hogy Te bezzeg mindig figyelsz a gyerekedre, Te mindig ott vagy. Hisz nem is érted, hol lehet az, aki épp nincs ott.

Pár éve Olaszországban nyaraltunk a tengernél. Kisfiam úszott elöl, egyre beljebb, távolodott a parttól. Miután jó úszó, nem aggódtam, haladtam mögötte. Egy idős olasz úr azonbán rászólt, határozottan gesztikulálva visszatessékelte a part felé. Nem tudom, valóban valami veszélytől óvott-e meg minket, de hálásan elrebegtem egy grazie-t, és onnantól kezdve a parthoz közelebb úsztunk. Ő a helyi, csak tudja.

Több ismerősöm megosztotta azt a bejegyzést, ami részletesen elmagyarázza, miről ismerszik meg, ha valaki fuldoklik: csendes esemény, a fuldokló nem kiabál, nem hadonászik, fejét hátraszegve, némán, zihálva küzd a vízben. Én sem tudtam ezt, mielőtt az ezzel foglalkozó bejegyzéseket el nem olvastam. Azóta sokszor feltettem magamnak a kérdést: vajon ha egy medencében épp mellettem fuldoklott volna egy gyerek, segítettem volna neki? Felismertem, észrevettem volna, hogy baj van? Vagy én is hagytam volna, hogy valakinek a legdrágább a kincse, a szeme fénye mellettem küzdjön minden lélegzetvételért, és legrosszabb esetben elveszítse a csatát?

Hisz az elmúlt években több halálos eset úgy történt, hogy számtalan felnőtt volt jelen karnyújtásnyira.

És hogy hol van az anya ilyenkor? Lehet, épp a kisebbiket pelenkázta, egy pillanatra elfordult, és a nagyobb elszaladt. Gyermekkórházban dolgozó barátnőm szerint a legtöbb gyerekbaleset akkor történik, mikor sok felnőtt van a csemete körül. Lehet, a strandoló társaságban egy pillanatra nem volt egyértelműen felosztva, hogy ki felelős melyik gyerekért, és az egyik lurkó eltávolodott a társaságtól. Az is lehet, hogy szülő és gyerek elsodródtak egymás mellől. És igen, az is előfordulhat,  hogy  a szülők rosszul mérik fel gyermekük önállóságát, úszás-tudását, akkor végképp lehet fröcsögni. Vagy csak el kell fogadni, hogy balesetek mindig is voltak, vannak és lesznek.

Vagy el lehet gondolkozni a közösség felelősségén. Tanulunk-e arról az iskolában, hogyan lehet felismerni, ha valaki rosszul van a vízben? Beszélünk-e arról, hogy kötelességünk odafigyelni egymásra, és segíteni, ha tudunk? Abban a pillanatban, mikor egy gyerek felügyelet nélkül marad, részint a közösség felelőssége, hogy mi történik vele. Az anya (apa, gondozó..stb.) abban a pillanatban nem felelős, mert nincs ott. Hogy miért nincs ott, azt később a bíróság átbeszéli, megítéli. 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aztmondodhogy.blog.hu/api/trackback/id/tr8416680030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása